
Esport Fest Overwatch mini-bajnokság
Nevezz a helyszínen az ország első offline Overwatch versenyére! A mini-bajnokság keretében megtapasztalhatod, milyen versenykörülmények között játszani a Blizzard nemrégiben megjelent, hatalmas népszerűségnek örvendő FPS címében. Ha pedig valamiért eddig elmulasztottad volna, nálunk kipróbálhatod a játékot, vagy kiállhatsz a videósok félelmetes Overwatch csapata ellen!
Időpont: 14:00 - 17:00
Versenyinformációk és lebonyolítás az oldal alján.
nyeremények
ELSŐ HELYEZETT

MÁSODIK HELYEZETT

HARMADIK HELYEZETT

információk
lebonyolítás és szabályok
Helyszíni nevezés: E-épületben (ahol az e-sport színpad is megtalálható) a technikai pultnál egészen 13:00-ig!
Az Overwatch mini-bajnokságra kizárólag az OVS Fest helyszínén tudtok majd nevezni. Online vagy előzetes regisztrációra sajnos nincsen lehetőség. A helyszíni regisztráció során csak akkor tudjuk elfogadni a nevezést, ha a csapat teljes létszámban (tehát összesen 6 fő) megjelenik. A nevezések beérkezési sorrendben kerülnek elfogadásra, azaz érdemes a nyitás után minél hamarabb felkeresnetek a regisztrációs pultot.
Összesen négy csapatnak biztosítunk helyet a bajnokságon, a lebonyolítást pedig úgy igazítottuk a rendelkezésre álló időhöz, hogy a csapatok a lehető legtöbb mérkőzést tudják lejátszani.
Érdemes megjegyezni, hogy a Blizzard június közepére-végére ígérte a játék első nagy frissítését, melyben bemutatkozik az átdolgozott competitive/ranked mód. Ha kedvező csillagállásnak köszönhetően még a rendezvény előtt kitolják a frissítést, és úgy látjuk, hogy semmilyen problémát sem okoz a lebonyolításra, időrendre nézve, akkor természetesen azt fogjuk használni a bajnokság során.
Hőslimit
Assault, Hybrid, Escort mapok: nincsen hőslimit
Control mapok: 2
Pályák
Map order: Single Map
Return to lobby:
Eredmények, döntetlen esetén
Ha támadó oldalon mindkét csapat győz, akkor az utolsó checkpoint-ot gyorsabban megszerző csapat a mérkőzés nyertese.
Ha védekező oldalon mindkét csapat győz és támadó oldalon ugyanazt az checkpoint-ot vagy objective-et nem tudják megszerezni, akkor a mérkőzés eredménye döntetlen. Ebben az esetben egy kisorsolt CM pályán (Control Map) folytatódik a mérkőzés. Az első pontot megszerző csapat megnyeri a pályát (a fennmaradó két pályarészt nem szükséges lejátszani) valamint a teljes BO3 szériát.
Lebonyolítás
Egyenes kiesés bronzmérkőzés nélkül, minden mérkőzés formátuma BO3. Az elődöntőkben 1-1-es összesített eredmény esetén Control Map dönt a végső győztesről. Az első pontot megszerző csapat megnyeri a pályát (a fennmaradó két pályarészt nem szükséges lejátszani) valamint a teljes BO3 szériát. A döntőben a Control Map minden pályarészét kötelező lejátszani.
Játékosok száma
A mérkőzéseket a játékformátumban meghatározott számú játékossal szükséges lejátszani, jelen bajnokság esetében ez összesen 12 játékost jelent. Amennyiben egy játékos hiányzik, a mérkőzés elkezdődhet 5v6 (1-1 hiányzó esetében 5v5) felállásban. Ha több mint két játékos hiányzik, és letelt a késésre meghatározott idő, akkor a hiányos létszámú csapat automatikusan elveszíti a mérkőzést. A szervezők fenntartják a jogot, hogy a bajnokság és a közvetítés gördülékenységét és minőségét szem előtt tartva pótjátékosokat hívjanak a hiányzó játékosok helyére.
Késés
Annak érdekében, hogy minimálisra csökkentsük a késésekből fakadó csúszásokat, kérünk titeket, hogy minden mérkőzés előtt időben jelenhetek meg a bajnokság kijelölt helyén. Erről a helyről a helyszínen kaptok további tájékoztatást. A késés megengedett ideje maximum három perc, ezen felüli késés esetén nincsen további türelmi idő. Hiányzó játékos(ok) esetében a Játékosok száma pontban olvasható szabályok érvényesek.
Játékos csere
Egy csapat maximum két játékost cserélhet az egész bajnokság során. A cserét minden esetben kötelező jelezni a szervezőknek.
Battle.net játékfiók
Minden játékos számára biztosítunk egy ideiglenes Battle.net játékfiókot, mely tartalmazza az Overwatch-ot. Ha még nem rendelkezel a játékkal, akkor is tudsz nevezni és játszani a bajnokságon. Minden játékosnak a rendezvény által biztosított Battle.net játékfiókot kötelező használnia, így ezekből a fiókokból kijelentkezni tilos. Erre a következők miatt van szükség:
Az Overwatch mini-bajnokságra kizárólag az OVS Fest helyszínén tudtok majd nevezni. Online vagy előzetes regisztrációra sajnos nincsen lehetőség. A helyszíni regisztráció során csak akkor tudjuk elfogadni a nevezést, ha a csapat teljes létszámban (tehát összesen 6 fő) megjelenik. A nevezések beérkezési sorrendben kerülnek elfogadásra, azaz érdemes a nyitás után minél hamarabb felkeresnetek a regisztrációs pultot.
Összesen négy csapatnak biztosítunk helyet a bajnokságon, a lebonyolítást pedig úgy igazítottuk a rendelkezésre álló időhöz, hogy a csapatok a lehető legtöbb mérkőzést tudják lejátszani.
Érdemes megjegyezni, hogy a Blizzard június közepére-végére ígérte a játék első nagy frissítését, melyben bemutatkozik az átdolgozott competitive/ranked mód. Ha kedvező csillagállásnak köszönhetően még a rendezvény előtt kitolják a frissítést, és úgy látjuk, hogy semmilyen problémát sem okoz a lebonyolításra, időrendre nézve, akkor természetesen azt fogjuk használni a bajnokság során.
Általános szabályok
Custom Game beállítások- Disable kill cam: on
- High bandwith: off
- minden egyéb beállítás az eredeti értéken marad
Hőslimit
Assault, Hybrid, Escort mapok: nincsen hőslimit
Control mapok: 2
Pályák
Map order: Single Map
Return to lobby:
- Control mapok esetében: After a game
- Minden más esetben: After a mirror match
- kizárólag a soron következő pálya legyen kiválasztva, az összes többi legyen letiltva
Eredmények, döntetlen esetén
Ha támadó oldalon mindkét csapat győz, akkor az utolsó checkpoint-ot gyorsabban megszerző csapat a mérkőzés nyertese.
Ha védekező oldalon mindkét csapat győz és támadó oldalon ugyanazt az checkpoint-ot vagy objective-et nem tudják megszerezni, akkor a mérkőzés eredménye döntetlen. Ebben az esetben egy kisorsolt CM pályán (Control Map) folytatódik a mérkőzés. Az első pontot megszerző csapat megnyeri a pályát (a fennmaradó két pályarészt nem szükséges lejátszani) valamint a teljes BO3 szériát.
- A következő Control Mapok kerülhetnek kisorsolásra (amennyiben egy pályán korábban már játszottak a csapatok, az nem szerepel a kisorsolható pályák között):
- Ilios
- Nepal
- Lijiang Tower
Lebonyolítás
Egyenes kiesés bronzmérkőzés nélkül, minden mérkőzés formátuma BO3. Az elődöntőkben 1-1-es összesített eredmény esetén Control Map dönt a végső győztesről. Az első pontot megszerző csapat megnyeri a pályát (a fennmaradó két pályarészt nem szükséges lejátszani) valamint a teljes BO3 szériát. A döntőben a Control Map minden pályarészét kötelező lejátszani.
Játékosok száma
A mérkőzéseket a játékformátumban meghatározott számú játékossal szükséges lejátszani, jelen bajnokság esetében ez összesen 12 játékost jelent. Amennyiben egy játékos hiányzik, a mérkőzés elkezdődhet 5v6 (1-1 hiányzó esetében 5v5) felállásban. Ha több mint két játékos hiányzik, és letelt a késésre meghatározott idő, akkor a hiányos létszámú csapat automatikusan elveszíti a mérkőzést. A szervezők fenntartják a jogot, hogy a bajnokság és a közvetítés gördülékenységét és minőségét szem előtt tartva pótjátékosokat hívjanak a hiányzó játékosok helyére.
Késés
Annak érdekében, hogy minimálisra csökkentsük a késésekből fakadó csúszásokat, kérünk titeket, hogy minden mérkőzés előtt időben jelenhetek meg a bajnokság kijelölt helyén. Erről a helyről a helyszínen kaptok további tájékoztatást. A késés megengedett ideje maximum három perc, ezen felüli késés esetén nincsen további türelmi idő. Hiányzó játékos(ok) esetében a Játékosok száma pontban olvasható szabályok érvényesek.
Játékos csere
Egy csapat maximum két játékost cserélhet az egész bajnokság során. A cserét minden esetben kötelező jelezni a szervezőknek.
Battle.net játékfiók
Minden játékos számára biztosítunk egy ideiglenes Battle.net játékfiókot, mely tartalmazza az Overwatch-ot. Ha még nem rendelkezel a játékkal, akkor is tudsz nevezni és játszani a bajnokságon. Minden játékosnak a rendezvény által biztosított Battle.net játékfiókot kötelező használnia, így ezekből a fiókokból kijelentkezni tilos. Erre a következők miatt van szükség:
- a fiókcsere esetén fellépő esetleges bejelentkezési problémák (nem tudsz belépni a levelezőrendszeredbe megnézni a belépési kódot, SMS Protect és Authenticator nehézségek, stb.) elkerülése, mely sok időt vehet igénybe és csúszásokhoz vezethet.
- gyors csatlakozás a Custom Game Lobby-ba (az ideiglenes játékfiókok csapatok szerint rendszerezve megtalálhatók lesznek a barátlistákban, ezzel felgyorsítva és leegyszerűsítve a meghívásokat).